Laukinis parodos MAISON & OBJET Paris 2016 pasaulis

lw_maison_featured-600x420.jpg
Interjero dizainerė Vaida Žemaitytė
Interjero dizainerė Vaida Žemaitytė

Metus pradėjau profesionalia savišvieta „Maison & Objet Paris“, vienoje didžiausių interjero parodų pasaulyje, kur renkasi žymiausi pasaulio interjero kūrėjai ir idėjų iš jų pasisemti atvykę gerbėjai. Du kartus metuose (rugsėjį ir sausį) vykstanti paroda – interjero dizaino etalonas, kuriame nubrėžiamos ateinančio pusmečio interjero mados tendencijos.

Paroda Maison et Objet yra tarsi įsipareigojusi kurti meną gyvenimui. Šis šou suteikia atvykusiems - nuo baldų iki namų aksesuarų gamintojų - galimybę eksponuoti savo meno kūrinius, išplėsti prekybos rinką, prekinio ženklo žinomumą ir susikurti tinklą tarp bendraminčių dizainerių.

Šioje apžvalgoje aprašiau ryškiausius, mano manymu, parodos akcentus, tendencijas, dizainerius.

Erdvių inspiracija: Laukinis

Kiekvienais metais Maison et Objet pristato temą, kuri sujungia dizainą su šiuolaikinėmis socialinėmis temomis. Šių metų tema LAUKINIS atskleidžia natūralaus ir sakrališko pasaulio sugrįžimą į urbanistinę ir technologijų valdomą visuomenę. Parodos erdvės pradžioje buvo bandoma perteikti pradinę, pirmykštę laukinės gamtos viziją su užuomena į gilų mišką. Atskaitos taškas – miško pradžia, kada saulės spindulėlis bando prasiskverbti pro medžių gausybę. Toliau idėjinė linija krypo ties miestų kraštovaizdžio barbariškumu, gamtos nebuvimą, tačiau dėmesį atkreipiant į vidinę architektūrą ir komercinę kraštovaizdžio pusę. Paskutinė parodos dalis – labiau susijusi su dvasine dimensija, šventiškumu, ritualais. Vienas iš gerų pavyzdžių - brutalumo ir moderno samplaika baldų dizaine.

Išskirtiniai baldai ir apšvietimo dizainas

4 ir 3 salės žavėjo elegancija ir modernia klasika. Tokie gamintojai kaip Eichholtz, Van Roon, Artelore Home kaustė dėmesį prabanga ir blizgiais metalais. Jų stenduose dominavo veidrodžių gausa, tai galima išskirti kaip ryškią tendenciją. Veidrodžiai kabinami grupėmis, jų kiekiai poriniai, o gabaritams ribų nėra. Jais dekoruojamos svetainės, miegamieji ir net vonios kambariai.

Francois Bernard sukurta “laukinė” ekspozicija sujungia šiuolainę kūrybą, formas ir medžiagas su Motinos Gamtos elementais, sujungiant gamtą su urbanistine aplika. Bernard atrinko įkvepiančius objektus, tokius, kaip gyvenimas uolose, keramikos darbai, kurie atkuria rankų darbo formas per 3D spaudą, taip pat pasirinktos Charles Freger fotografijos, kurios atvaizduoja Europos folkloro kostiumus – viso to tikslas: sujungti dizainą su laukiniu ir sakrališku pradu.

Šviestuvų gausa

Šviestuvai
Šviestuvai

Šviestuvų gabaritams, kiekiui ar medžiagiškumui ribų nebėra!  Šviestuvai kabinami įspūdingo dydžio, čia jaučiama "oversize" tendencija.

Jei šviestuvai vienodo dydžio - jie kabinami viename aukštyje ir vienoje linijoje, jų skaičius 3 ar net penki. Jei šviestuvai skirtingų dydžių, jie kabinami skirtinguose auščiuose. Centriniai šviestuvai šiai dienai atlieka daugiau dekoro funkciją, bendrą patalpos apšvietimą išgauname kitais šviestuvais (tarkiniais).

Šviestuvų medžiagiškume dominuoja skaidrus krištolas ir blizgus metalas.

Jei dar galvojate apie vieną šviestuvą virš valgomojo stalo - meskite šią idėją iš galvos!

Monochrominė geometrija interjere

Šiais metais niekur nedingta - linija, kvadratai, rombai, juodai balti raštai su grafiniais motyvais - monochromatinis maksimalizmas!

Augalai interjere

Augalai interjere pasireiškia tapetuose, audiniuose, gobelenuose; vaizduojami lapinės kilmės arba smulkiažiediai augalai. Sodrūs gyvibingosios žalios spalvos tonai patalpoms suteikia gaivos, estetikos ir egzotiškumo.

Itin plačiai naudojamos kriauklės ir koralai, juos pastebėjau netgi naujausioje VERSACE stalo dekoro kolekcijoje.

Augalai interjere
Augalai interjere
Versace stalo dekoravimas
Versace stalo dekoravimas

7 salėje buvo galima rasti geriausias apšvietimo ir baldų dizaino kompanijas, tokias, kaip Brabbu, Tom Dixon (dizainerio kurtų žvakių laikiklių ir stalo dizainas – įkvėptas unikaliu britų tautos kultūriniu paveldu), DelightFULL, etc.

Beje, kai daugelis dizainerių orientuojasi į industrinę pusę, Koket kolekcijoje vyrauja unikalios detalės, ypatingai “saldžios”, minkštos tekstilės. Tarp garsiausių dizainerių darbų puikavosi ir Fendi Casa stendas.

TEKSTŪROS, AUDINIAI IR RAŠTAI

Audiniai, tekstūros ir raštai
Audiniai, tekstūros ir raštai

Kailis, veliūras, aksomas - prabangūs, blizgantys audiniai dominuoja minkštūjų baldų dekore, nevengiama raštų. Minkštieji baldai vienspalviai, sodriū tonų. Purūs, minkšti raštuoti kilimai, suteikia pagrindo baldams, taip sukurdami harmoningą pusiausvyrą.

Sienų tapetai itin intesnyvūs ir drąsūs! Dominuoja augaliniai (lapai, žiedai), gyvūniniai motyvai (paukščiai, tigrai, leopardai, povai ir jų plunksnos, gyvatės odos raštai ir t.t.) bei achromatinė geometrija.

Parodos vinis – dizaineris iš Katalonijos, laikomas plastiko karaliumi, Eugeni Quitllet. Dizaineris pristatė savo naujausią baldų liniją, pavadintą Machine Man, kurios tikslas – paskatinti žmones mąstyti ir dirbti aiškiau, šviesiau.

 

 

 

 

 

 

Reziumė

Apžvelgus pagrindinius parodoje dalyvavusius dizainerius, ekspozicijas, manau, galima susumuoti esmines vyrausiančias tendencijas:

  1. Flora ir fauna. Augalų motyvai.
  2. Metalo motyvai.
  3. Sodrūs mėlyni tonai – nuo vazų iki audinių raštų.
  4. Rankų darbo daiktai iš įvairių tekstūrų, ypatingai – ekologiškų.
  5. Monochromatiniai raštai – šiais metais niekur nedings juodai balti raštai su grafiniais motyvais. Vyraus monochromatinis maksimalizmas.
  6. Žemės paviršiaus spalvos, raštai, tekstilė, grafika.
  7. Didėja poliruoto betono populiarumas, kuris siejamas su šalta estetika.
  8. Marmuro populiarumas tik stiprės. Taip pat dominuoja įvairių kitų mineralų paviršiai.
  9. Aukštos kokybės medis – metų topas.[/full_width]