Matuojamės SS'16 madą

8e4ce03364189724e85296f0c2bb5499.jpg

Praėjusį savaitgalį Interjero pasaka dalyvavo L'Officiel ir Mados akademijos organizuotame seminare-kūrybinėse dirbtuvėse "Pasimatuok madą".

Vadovėlio nerašysiu :) , bet trumpai apžvelgsiu pagrindinius akcentus, kurių pasisėmiau iš lektorių, tam, kad sudėtumėm Grožio bendrąja prasme dėlionę iš tokių elementų, kaip aprangos dizainas, grožio estetika ir kasdienės buities, namų interjeras. Juk Mada daro poveikį visiems - net ir tiems, kurie ja visiškai nesidomi. Mada - neatskiriama gyvensenos kultūros dalis.

\\Ankstyvoji modernybė ir mada

Kartu su filosofu ir kultūros kritiku, eseistu Leonidu Donskiu sekėme kultūros pėdsakais – apžvelgėme modernumo ir mados skleidimąsi istorinėje visuomenėje.

L. Donskis pastebėjo, kad dabarties žmonių noras gyventi gražiai, atrodyti madingai yra lygiai toks pats stiprus kaip ir Viduramžių visuomenėje.

Jau XIV a. buvo matomas madingas žmogus - tuo metu vyravo Burgundijos madų pasaulis. Tai laikoma pasaulio madų sostine Viduramžiais. Šioje epochoje gimsta miestiečių sluoksnis, kuris kultivuoja gerą skonį. Svarbus akcentas - kasdienybės estetizacija.

Gimsta visuomenė, kurioje gražu viskas.

Mada - tai miestų fenomenas. Mada suklestėdavo ten, kur klestėdavo miestai. Miestiečiai sluoksniuojasi, tokiu būdu atsiranda luomai ir atitinkamai detalės aprangoje. Rūbas - tai galios kodas; svarbus akcentas - rūbo sugebėjimas atkartoti, koks yra žmogus (pvz., kokia jo profesija).

Stengiamasi grožį aptikti detalėse.

XIX a. įsivyrauja grožio ir mados dekokratizacija. Atsiskleidžia Impresionizmo ir Postimpresionizmo epocha.

XIX a. pabaiga – XX a. pradžia mados istorijoje dažnai vadinama "la belle epoque" (pranc. „gražioji epocha“). Šis terminas atspindi drabužių estetiką – anuomet jie buvo labai puošnūs, gausiai dekoruoti nėriniais, klostelėmis, kuriantys romantiškos moters įvaizdį. La belle epoque puikiai atsiskleidė Smetoniškoje Lietuvoje. Vyrauja graži buitis, ypatingai gražūs namai ir apdarai. Europa tiesiog persmelkta estetikos.

Į palyginti ramų, be karų, revoliucijų, karinių perversmų metą įsiterpė art nouveau. Naujasis menas augo stilizuodamas gyvosios gamtos (ypač vandens augmenijos, jūrų gyvūnijos) formas, žaisdamas motyvų įvairove, ornamento asimetrija. Pokariu įsitvirtino labiau geometriškas art deco stilius, taip pat žavus, bet visai kitaip. 

P. S. Siekiant vaizdingiau suvokti moderniosios visuomenės pradmenis, rekomenduotina perskaityti Johan Huizinga knygą "Viduramžių ruduo".

\\Mados psichologija

Mados psichologijos pradininkas Lietuvoje dr. Eugenijus Skerstonas pateikė mados psichologijos išmanymo svarbą besikeičiančiame šių dienų pasaulyje.

Stilius - tai turinio ir formos visuma.

Mados kilmė - sociume, visuomenėse. Tačiau mes nežinom, iš kur gimsta elgesio mados. Niekas tų madų nediktuoja. Tai - kūrybos rezultatas, kuris ir domina visuomenę. Trumpiau tariant - kūrėjas kuria, o kiti mėgdžioja. Tačiau verta pažymėti, kad mada ir prabanga neturi sąlyčio taškų.

E. Skerstonas kalbėjo apie Premium ir Lux klasės prekes. Pats ryškiausias pastarųjų pavyzdys - Louis Vuitton. Šioms prekėms neveikia klasikinis marketingo principas, anaiptol - pagrindinė idėja - sukurti iliuziją; siekiama adoratorių minos, įkvėpimo. Nėra tikslo parduoti kuo daugiau ir kuo greičiau. Svarbu, kokį emocinį santykį su preke turi vartotojas. Lux prekės tarpusavyje nekonkuruoja. Joks save gerbiantis Lux prekinis ženklas neprekiaus on-line!

Tendencija nėra stilius. Stilius nėra mada.

\\Naujausios interjero spalvų tendencijos

Color-Trends-2016-to-your-Home-1
Color-Trends-2016-to-your-Home-1

Interjero salono „Retroforma“ dizainerė ir įkūrėja Lina Kalinauskaitė-Forsman papasakojo apie naujausias interjero spalvų tendencijos ir apie tai, kaip atnaujinti namus pasinaudojus detalėmis.

Pantone spalvų institutas SS'16 sezonui rekomenduoja šias spalvas:

  • Rose Quartz

[foogallery id="4906"]

  • Peach Echo

[foogallery id="4907"]

  • Serenity

[foogallery id="4908"]

  • Snorkel Blue

[foogallery id="4910"]

  • Buttercup

[foogallery id="4911"]

  • Limpet Shell

[foogallery id="4912"]

  • Lilac Gray

[foogallery id="4913"]

  • Fiesta

[foogallery id="4914"]

  • Iced Coffee

[foogallery id="4915"]

  • Green Flash

Žalia spalva vyravo 2000-aisias, o dabar ji vėl grįžta su trenksmu. Kitais metais jos bus dar daugiau!

[foogallery id="4916"]

Sezono raštas - ševronas (pasikartojantys trikampiai (V ar Λ pavidalo ženklas)).

Pastebima tendencija, kad mes nepakankamai daug kalbame apie gražią aplinką, kasdienybę. O juk patys turėtume lavintis gyventi gražiai.

\\Food & Travel

Kulinarijos studijos „Čiop Čiop“ vadovė ir tinklaraščio „DerVynas“ autorė pasidalino pasaulinėmis kulinarijos naujienomis.

2015-ųjų madingos virtuvės ir gastronomijos tendencijos (kurios tęsiasi ir šiais metais):

  • Etno virtuvės!
  • Korėjos
  • Japonijos
  • Vietnamo
  • Filipinų
  • Pietų Amerikos (ypač Venesuelos), Kolumbijos, Meksikos, Kubos valgiai.

[foogallery id="4927"]

O kur keliausi Tu? ... Į Rytus. Į Vakarus. Ir aplink.

\\Aprangos detalės

Žurnalo „L`Officiel“ mados redaktorė Lina Bernotaitytė pristatė ant podiumo vyraujančias naujausias tendencijas, kurias mes puikiai galime pritaikyti savo  garderobui.

Svarbiausi akcentai:

  • "Geležies amžius", įkvėptas Disco eros – auksu ir sidabru žėrintys drabužiai, aksesuarai, avalynė;
  • Šilkinės „naktinio rūbo“ suknelės;
  • Etniniai raštai;
  • Vinilo audinys;
  • Kojinaitės po bateliais, basutėmis ir sportiniais batais;
  • Tinklelis;
  • Romantišką Renesansą menančios apykaklės – nėriniai, raukiniai;
  • „Unisex“ stilius;
  • Flamenko stilistika.

Štai dar keletas idėjų, kurias pristato L'Officiel:

https://www.youtube.com/watch?v=XAqatMoCz6w

Prekės ženklo „Pietro Filipi“ Baltijos šalių regiono vadovas kalbėjo apie tai, kokiomis dabarties taisyklėmis besivadovaudamas dirba mados prekės ženklas. Paskaita aprėpė asortimento formavimą: nuo pirmųjų drabužių eskizų iki kliento įvertinimo.

Edgaras Rudzinskas pagrindiniais sėkmės (klientų poreikių) įvertinimo elementais įvardijo:

–  UPT (Units Per Transaction) - t.y. kiek prekių yra viename apsipirkimo čekyje; –  konversacija - kiek žmonių iš 100, užėjusių į parduotuvę, pirko? –  vidutinė kaina; –  konsultantų komentarai (žmogiškasis komentaras).

IMG_1690
IMG_1690

\\Desertui

Žaisminga ir įkvepianti paskaitos dalis – naujausios makiažo ir šukuosenų tendencijos. Kaip vieną iš aktualiausių sezono kirpimų plaukų stilistas, salonų „UFF“ įkūrėjas, Valerijus Gigevičius įvardijo „lob“ – plaukai iki pečių. Kirpėjai šiemet vėl siūlys ovalius, šonuose ilgėjančius kirpčiukus. Šviesias plaukų spalvas patartina šiltinti, o tamsias atvirkščiai - šaltinti. Vyraus banguoti ir palaidi plaukai, pataršytos, sukeltos šukuosenos, papešiotos kasos. Vienas iš sezono topų – plaukų uodegėlės ir kasų mišinys, sukeltas viršugalvis. Vyriškiems kirpimams grįžta hipių mada (paauginti plaukai, kirpčiukai iki antakių).

[foogallery id="4919"]

pasimatuok_mada_organizatoriai_ir_pranesejai_vido_cerniausko_nuotr
pasimatuok_mada_organizatoriai_ir_pranesejai_vido_cerniausko_nuotr